Dziś marka Cellini to lider na rynku kawowym – to synonim jakości i tradycji, które zdobyły uznanie na całym świecie. Historia marki jest długa i wiąże się z rodzinną tradycją, przekazywaną z pokolenia na pokolenie. Właśnie przez wzgląd na połączenie tradycji z nowoczesnymi technikami wytwórstwa kawy, dziś Cellini kojarzy się przede wszystkim z niezrównaną jakością i elegancją. Poznaj historię marki Cellini!

Historia marki Cellini

Początek marki Cellini jest ściśle związany z jej założycielem Amleto Pieri, który w roku 1925 rozpoczął pracę jako pośrednik w produkcji kawy na włoskim rynku. W trakcie II Wojny Światowej Sergio, jeden z synów Amleto, przyjął pracę w Bolonii jako przedstawiciel firmy sprzedającej hurtowo zieloną kawę. Reszta rodziny została jednak w Livorno, gdzie w 1946 r. Amleto postanowił założyć własną palarnię, w czym pomógł mu Sergio. W tym samym roku rodzina otrzymała pozwolenie na otwarcie firmy.

W taki sposób narodziło się Torrefazione Columbia. W kolejnych latach biznes rodziny Pieri prężnie się rozwijał, a dzieci konsekwentnie podtrzymywały rodzinną tradycję – nawet pomimo ciężkiej choroby i śmierci Sergio w 1959 r. Przełomowy stał się dla rodziny rok 1973, kiedy został otwarty duży zakład przemysłowy, produkujący kawę.

Narodziny marki Cellini

W 1990 r. nadarzyła się okazja, aby przejąć biznes kawowy w Genui. Największy w Ligurii potentat Ekaf, właściciel marek takich jak Eureka i Filicori Ekaf, był dla rodziny Pieri wyjątkową okazją. W 1996 r., w wyniku fuzji Columbia z dwoma innymi historycznymi markami, które także były liderami włoskiego sektora HO.RE.CA: Filicori, założonego w Bolonii w 1883 r. i Eureka, założonego w Genui w 1933 r, powstaje brand Cellini.

Cellini dziś

Po blisko dziesięciu latach pracy z rodziną Pieri zostaje osiągnięta możliwie największa moc produkcyjna w tamtym czasie. Włoska kawa espresso staje się coraz bardziej znana na całym świecie, a nazwa Cellini to odtąd synonim jakości. Wkrótce staje się jasne, że potrzebny jest nowy obiekt. W 2005 r. ukończona zostaje budowa nowej fabryki w Genui, która ma blisko 11 000 metrów kwadratowych powierzchni całkowitej. Certyfikacja zgodnie z ISO 9001: 2008 i IFS potwierdza zgodność palarni z wysokimi standardami.

Magazyn zielonej kawy, palarnia i linie pakujące są obecnie rygorystycznie monitorowane przez dział Kontroli Jakości firmy. Wysoką jakość produktu możemy zawdzięczać dziś nie tylko użyciu najwyższej jakości maszyn oraz nowoczesnym metodom produkcji, lecz także utrzymaniu tradycji wolnego palenia kawy i certyfikowanego systemu kontroli jakości.